dinsdag 18 oktober 2011

Dag 19 VdlP

Maandag 17/10/2011 Zamora - Montamarta - Granja de Moreruela 40,6 km (totaal 631,7).
We zijn laat, we zijn zeer laat vandaag. De hospitalero ging ons allemaal wekken om kwart voor zeven maar het was ruim een half uur later. Ik denk dat de paar glazen wijn van gisterenavond hem een uitstekende nachtrust hebben bezorgd en waardoor hij wat later op gang is gekomen. Hij zorgde ook voor een eenvoudig ontbijt, wat al zeer uitzonderlijk is in een albergue die slechts een donativo vraagt. Ik vind de albergue van Zamora een van de beste waar ik al verbleven ben. Ruim kwart over acht als we vertrekken en Imaele zegt onmiddellijk dat het niet meer gaat. Hij heeft sinds gisteren een ontsteking aan de enkel. en kan de pijn niet verdragen. Hij neemt de bus richting Granja de Moreuela om zijn enkel een dag te laten rusten. Ik trek er dan maar alleen op uit vandaag want tijdens de ganse etappe slechts door 2 MTB-ers voorbijgereden en geen enkele wandelaar tegengekomen. Het blijft hier onwaarschijnlijk rustig.
En wat ik vandaag gevoeld heb was al heel lang geleden dat ik dat nog eens gevoeld had. Regen, ja je leest het goed regen. Deze morgen één zwarte wolk boven Zamora en deze volgde mij richting het noorden en er vielen zowaar enkele druppel uit maar lang duurde het gelukkig niet wat even later was de zon er weer. Vandaag aangename temperatuur, ik denk rond de 25 graden en een zacht briesje, meer moet dat niet zijn.
Met iets meer dan veertig kilometers op de teller, vandaag de tweede langste etappe tot nu toe. Een vrij vlakke etappe maar wel eentje met ongelofelijk veel keien op de weg voordoor de enkels en voetzolen zwaar belast werden. Door het late vertrek en het afhaken van Ismaele pas om iets over vijf uur hier toegekomen in Granja de Moreruela. En dit plaatsje is eigenlijk een beetje een aankomst voor mij. Hier moet je een keuze maken. Ofwel loop je verder langs de Via de la Plata naar Astroga of je neemt vanaf hier de camino Sanabrés richting Santiago. Ik beëindig zoals de meeste pelgrims de Via de la Plata en begin morgen aan de camino Sanabrés, want als ik doorloop naar Astroga loop je vanaf daar naar Santiago langs de Camino Frances en die heb ik al verleden jaar reeds gelopen. Dus vanaf morgen lopen we langs een andere camino, hoewel de meeste pelgrims blijven het de "Via de la Plata" noemen. Genoeg voor vandaag ik ga mijn voeten en enkels wat masseren want deze hebben het hard te verduren gekregen vandaag. Morgen een korte etappe van slecht 26 kilometers, althans dat is de planning. Tot morgen.
Posted using BlogPress from my iPad. Lukt het niet een reactie te plaatsen via de blog, stuur dan gewoon een mailtje naar: geertopweg@scarlet.be

Location:Carretera de la Ruta de la Plata,Granja de Moreruela,Spanje

Geen opmerkingen: