vrijdag 22 oktober 2010

Vr 22/10/2010

Een echte rustdag vandaag.

Het is acht uur als ik de albergue verlaat. Ik kan er maar één nacht blijven, dus moet ik op zoek naar een hotelletje voor de volgende nacht. Na wat te hebben gedoold in het doolhof van straatjes en steegjes vind ik een hotel dat niet gesloten is. 30 euro voor een eenpersoonskamer. Hier kan ik deze nacht mij kettingzaag nog een volledig uittesten, en deze namiddag eens een lekkere siësta houden. Ik kan het gebruiken want geraak niet van mijn verkoudheid verlost.

Eindelijk ook eens tijd om de verslagjes van laatste twee dagen af te werken en op mijn blog te plaatsen. Dit was er niet van gekomen wegens te druk, te moe, beetje verkouden en geen goesting.

Ga tegen de middag naar de farmacia voor neusspray en caramelos con eucalyptus om mijn verkoudheid te lijf te gaan.
Loop nog even tot op het einde van de kaap waar het goed toeven is. Alleen de regen maak hier een einde aan. Dan maar naar de. "promenade" loop voorbij een visrestaurant en kan het niet laten. Een stoofpotje van inktvis, gamba's en schelpdieren valen mij ten prooi. Het moest maar niet regen en het smaakt heerlijk net als de twee grote cervesas en de café solo. Hierna kan ik aan me siësta beginnen.

Na een paar uiltjes te hebben gevangen begeef ik me naar het toeristisch bureau waar ik mijn blog kan bijwerken. Iets voor zeven belt mijn
vrouw me dat ze met de huurauto is aangekomen aan ons appartement in SdC. Ze wil me nog deze avond komen halen hier in Muxia want ongeveer anderhalf uur rijden is vanuit SdC. Een uurtje later belt ze me dat ze hopeloos verloren is gereden en de verkeerde richting is uitgereden. Wat wil je zonder deftige kaart of gps. Ondertussen heeft ze een wegenkaart gekocht en onderneemt morgen een tweede poging want het is ondertussen al donker aan het worden. Ik loop dan maar langs de supermarkt voor wat avondeten en kruip lekker vroeg in mijn bedje om morgen lekker fris mijn vrouw te kunnen begroeten.

Tot mogen.
Hopelijk met vrouwtje en in Santiago de Compostela.











Geen opmerkingen: