woensdag 6 oktober 2010

Wo 06/10/2010

Verder ploeteren op het monotoon tapijt.

Gisteren avond heel lekker gegeten in bar van dit boerengat. De eigenaar van de bar is ook een pelgrim in hart en nieren. Het was reeds lang geleden dat er zoveel volk was voor het pelgrimsmenu. Ruw geschat 40 pelgrims in een apart zaaltje van de bar. Kan ook niet anders want een andere optie is er niet, tenzij je 18 km met avondeten wilt zeulen. Na het eten liet de eigenaar van de bar enkele foto's zien van wat ons nog onder onze voeten zal doorgaan.(hopelijk) Er komt dan toch nog een einde aan deze monotone velden. Of het voor vandaag zal zijn weet ik u later te vertellen.

Wat mijn nacht betreft: zeer goed geslapen tussen heel wat snurkers en een paar kuchende oudjes. Heb mijn stoppen wat dieper in mijn oren gestoken en hoop dat mijn buren dat ook gedaan hebben want ik denk dat ik me deze nacht eens goed heb later gaan. Voel mezelf uitgeslapen.

Michel, de man die vanuit de Vogezen is vertrokken en reeds 65 dagen onderweg is, stuurt erop aan om, zover mogelijk samen verder te lopen om vooral 's avonds niet alleen te moeten eten en, af en toe onderweg iemand tegen te komen die je goed kent. Samenlopen overdag doet niemand, iedereen loopt hier apart op zijn eigen tempo.

06.u45 Ga eraan beginnen : genoeg inleiding geschreven, tijd voor het echte werk. Aan de wastafel vertelt mijn buurman van deze nacht mij, dat ik ongelofelijk veel werk heb verzet, "door de stoppen heen". Chorizo !!! Wat mij betreft. Ik ben fris en monter.

07.45 vertrokken onder prachtige sterrenhemel. Van een ster gesproken, ik bewonder er nu telkens één als ik mijn iPhone bovenhaal. Ben er al een beetje over. Aan iPhone verslaafden ('k weet dat er zijn die mijn blog lezen) kan men de glasplaat vervangen?

Het begin van vandaag is zeer aangenaam : kronkelende paden door bosje langzaam naar boven naar de top van een heuvel (bult). Eens boven ligt er weer een aarden oceaan van akkers voor ons, doormidden gesneden door oude bekende : de N-120. Een weg met daarnaast een pad kilometers ver. Knopje omdraaien en verder gaan, Geertje.

09u.45 We zijn in Terradillos de los Templarios. Moet hier stoppen om wat te eten en een ccl. M'n ontbijt van deze morgen is al verteerd. Om te tempelieren is het nog wat vroeg maar aan de naam van dit dorpje moet het nochtans mogelijk zijn.

13.00 Sagum : snel doorlopen, spreekt mij totaal niet aan deze stad.

Camino is als het leven, mooie tijden, slechte tijden, je moet er door. Doorzetten is de boodschap, des te sneller ben je door een mindere periode.

Bercianos del Real Camino.Hier stoppen we na 32 km. Nog een groter boerendorp als gisteren. Wat de albergue betreft: een lemen gebouw waar ze in Bokrijk jaloers op zouden zijn. Hier word je gecontroleerd op vlooien! Als er een vlooienbeet wordt vastgesteld : alles ontsmetten. Ik was er niet bij, maar vier andere pelgrims wel. Moeten apart slapen. Vloer van keitjesmozaïek, gewoon prachtig. Eerste albergue die werkt met een Donativo. (betaal wat je wil) Samen koken, met wat ospitalera en priester kunnen kopen hebben met de donativo van gisteren. Bezinnen in kapel. Met 40 aan tafel Veel te weinig gegeten! Maar heeeeel speciaal. Tot een volgende Geert

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Geert,

Juist je verslagje gelezen.
Ge zijt in ieder geval goe bezig,
houden zo.Ik volg je in ieder geval op de voet, maar wel véél minder bepakt.
Groetjes en tot morgen,
Daniel