maandag 18 oktober 2010

Ma 18/10/2010

 Een nieuwe dag een nieuw doel. Het vorige doel moet wel nog afgewerkt worden maar dat is voor volgende zaterdag, dan zet ik samen met mijn vrouwtje de kers op de Tarta de Santiago.(bestaat echt en is nog lekker ook).

06u.45 vertrokken in mijn eentje. Het was de afgelopen weken anders. Loop met bocht om de kathedraal heen. Het lukt bijzonder goed om geen glimp van de kathedraal op te vangen.

07u.45 Ik loop Snantiago uit recht een donker bos in. Ben ik alleen in dit donkere bos? Zaklamp bij de hand, geritsel in de struiken, zwart kat schiet voor me langs, vogels in de bomen, geluid van een ontwakende stad op de achtergrond. Ik ben hier niet alleen.

 10u.00 Eindelijk een bar, dubbel ontbijt vandaag. Die met zijne hamer ga ik vandaag proberen te mijden. Grote fruitsap, 2 croissants, twee ccl en Aquarius in de drinkbus. Ik heb mijn lesje geleerd gisteren.

12u15 Ponte Maceira, wat een oase in het landschap, dit is werkelijk een idyllisch plaatsje. Zo zijn we er al veel gepasseerd op mijn camino's, maar deze staat in mijn top drie.







13u.00 we stoppen voor vandaag. We zijn na 26,5 km aangekomen in Negreira. Zoeken een slaapplaats op het stadsplan en belanden in albergue San José. Privé albergue, maar tot op heden de beste waar ik verbleef. Echt een aanrader. Ik ben vroeg klaar vandaag. Dan maar alles in de wasmachine en droogkast. Morgen kunnen we fris richting Noord Atlantische Oceaan. Doe boodschappen in supermarkt maak avondeten voor mij en Michel. Hij is deze voormiddag in Santiago naar de mis geweest en zijn Compostela gaan afhalen. Hij komt hier uitgeput toe om 17u.30. Zal hem morgen maar op sleeptouw nemen richting oceaan. Niet verwonderlijk dat hij een beetje moe is, 70 dagen en 2600 kilometers onderweg, je zou van minder !

 We genieten van onze preistoemp, kippenfilet met champignonnensaus en kaasschoteltje van kaas die al 3 dagen in mijn rugzak stak. Hij was "au point"! En niet te vergeten flesje Rioja en een paar blikjes bier. Niet verwonderlijk dat om 21u.00 mijn oogjes dichtvallen. Te veel van het goede. Wat goed is om te slapen ervaart alleen een pelgrim.

Tot pelgrims Geert

1 opmerking:

Kathy en Tony zei

Hey Geert,
Wij volgen nog steeds gefascineerd jouw blog en we zijn geweldig onder de indruk. Petje af!!

Groetjes en geniet nog van je laatste dagen, Kathy en Tony.