maandag 18 oktober 2010

17/10/201

Een slag van de hamer!

Improvisatie aan het ontbijt vandaag. Koffie uit automaat, een banaan, stuk chocoladecake wat rest van eergisteren en lekker verbrokkeld uit de rugzak kwam en een yoghurt. Dit moet volstaan voor een pelgrim.

Vandaag lopen we naar Monte do Goza, een etappe van 34,5 km die ons op 4,5 km van Santiago de Compostela zal brengen.

Zoals de afgelopen dagen lopen we over een heuvelachtig landschap met veel bossen. Het enige wat verandert zijn de bomen. Minder kastanjelaars en notenbomen. Hiervoor in de plaats meer dennen en vooral veel eucalyptus plantages. Soms denk ik, dat ik in een stoombad zit qua geur.

Vandaag zijn alle Spanjaarden met een rugzakje of heuptasje verdwenen. Waar ze naartoe zijn? Joost mag het weten. Gisteren liepen ze hier nog rond in trossen. Alleen de echte pelgrims met rugzak gezien vandaag.

Wie ik vandaag voor het eerst ben tegengekomen op mijn camino is de man met de verschrikkelijke hamer. En die kwam hard aan hoor, ik kan het u verzekeren. Te weinig gegeten en vooral te weinig gedronken. Gelukkig kwamen we vrij snel een bar tegen. Een paar cola's, een lekker slaatjes van het huis met grote pint en erna nog een lekker stuk taart met ccl. Ging onmiddellijk een stuk beter maar het bleef toch stroef lopen vandaag. Het zal gewoon een mindere dag zijn zeker. Heb ook wat last van een lichte keelontsteking.

Morgen druk ik mijn pauzeknop in wat Camino Frances betreft. Ik loop morgenvroeg om het centrum van Santiago heen en begin aan de "Camino Finisterre" richting Atlantische oceaan waar het zogezegde einde van de wereld ligt. Volgende zaterdag vertrek ik dan terug vanaf hier om mijn Camino Frances af te werken samen met mijn vrouw.

Vanaf Saint-Jean-Pied-de-Port tot hier staan er 786 km op de teller van Michel zijn GPS. Dat komt overeen met 31,44 gemiddeld per dag. Niet slecht gelopen vind ikzelf.
Morgen de rest van het verhaal.
Ga slapen want mijn keel doet nog steeds zeer en moet vooral recupereren van die slag met de hamer.
Tot morgen.
Geert.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Geert,

Ik heb je gevolgd vanaf dag 1. Wat een prestatie, dikke proficiat. Dit ga je nooit vergeten. Veilige thuiskomst terug naar Antwerpen. Kus van Maggy.

Anoniem zei

Dag Geert,

Whaaauw knap werk man. De laatste loodjes... ff doorzetten! Die rug zal wel terug in orde zijn me dunkt :-)

Straks terug naar het nestje.
greetz, Heidi

Anoniem zei

Proficiat Geert,geweldige prestatie en er dan nog eventjes 90 kilometers aan toevoegen hier doen wij met heeeeel veeeel respect ons petje voor af.

Die van Neerlanden zijn fier op nonke Geert

monique collin zei

Komaan Geert nog even op de tanden bijten en je bent er.Proficiat,je moet het toch maar doen......een fameuze prestatie.Groetjes en tot binnenkort.Monique en Rudi.