zondag 3 oktober 2010

Zo 03/10/2010

Van de drukke stad op weg naar de eenzaamheid van de Meseta.

En druk was het gisterenavond in Burgos, geen doorkomen aan. Allerlei optredens, lichtshow op de kathedraal, ambachtelijke markt. Drukte alom, iets wat ik niet meer gewoon was de laatste dagen. Ik ben dan ook vroeg in bed gekropen en gelezen wat me vandaag te wachten staat.

180 Km scheiden mij van de volgende grote stad León. Het wordt een week in de eenzaamheid. Velden, kleine dorpjes, enkele stadjes...

Het eerst deel vandaag, na de stad te zijn uitgelopen is nog een aangename wandeling langs de Rio Arlazón die ik reeds ken van gisteren.Vanaf dan niets dan eenzaamheid in de hoogvlaktes van Castilië. Kleine dorpjes waar niets te beleven valt, uitgestrekte graanvelden waarvan enkel nog stoppels overblijven in deze tijd van het jaar.

Waarschijnlijk worden de verslagjes iets minder lang en interessant als voorheen. We zien wel wat komen gaat en hopelijk lopen we geen blessures op. Tot op heden zo goed als geen problemen te melden met mij . Voeten zien er nog steeds gaaf uit, alleen wat uitslag rond mijn enkels. Denk dat het komt door het stof van de laatste dagen. Een soort eczeem. Smeer wat zalf en 't zal wel verdwijnen.

06u.15 Mij bovenbuur begint eraan. Ik dan ook maar. De dagelijkse rompslomp waar ik me doorworstel.

07u.15 ben vertrokken na ontbijt in albergue 07u.30 kom mijn beste vriend tegen : Mister Bancontact. Ik spreek ermee dmv toetsen en krijg een fikse beloning. Kan er weer een tijdje tegenaan gaan.

08u.00 Stipt en loop het laatste gebouw van Burgos voorbij. Dat ging vlot en rustig dat het was! Het wordt stilaan licht. Er hangen wat wolken boven mijn hoofd. Het is ook zeer fris vandaag en trek voor het eerst mijn fleece aan.

09u.25 Tardajos : reeds 10 km gelopen, het wordt vandaag niet zo een mooie dag als gisteren. Men voorspelt slechts 15 graden vandaag dat zijn en 10 minder dan gisteren. 09u.50 Rabé de las Calzadas na 12 km rits ik mijn pijpen aan mijn broek en loop voor het eerst met lange broek. Veel te fris aan de benen. 11u.30 Hornillos del Camino : koop wat eten en geniet van mijn picknick. Moet wel alles goed vasthouden of het gaat vliegen. 12.15 Ben terug op weg. Als even buiten het dorp de weg naar boven gaat grijp ik naar mijn wandelstokken. Oeps die staan nog aan de ingang van de winkel. Snel even teruglopen om ze te halen dat zijn 2 km extra.

De laatste 11,5 km van vandaag worden een echte calvarietocht rukwinden tot 70 km/h regen en modder die ongelofelijk aan de schoenen kleeft.

14u.30 Kom tot in Hontanas en verblijf in een splinternieuwe privé albrgue. Wat een rustige tocht moest worden is een zeer zware geworden dankzij het weer. Steek mijn kleren in wasmachine en droogkast en voor de rest ga ik eens goed rusten, want ik heb het nodig. Was een zeer zware dag vandaag. 30 km op de teller. Ga een dutje doen en eet starks een pelgrimsmenu in de bar. Meer zit er vandaag niet in. Tot morgen Geert.

Geen opmerkingen: