vrijdag 1 oktober 2010

Do 30/09/2010

Hallo virtuele wandelaars. Heb de laatste tijd niet de kans gekregen om mijn eigen blog te bezoeken. Gisteren waren hier 4 computer maar geen internetverbinding. Gelukkig heb ik mijn toverdoosje om mijn blog aan te vullen. Linda liet mij per sms weten dat er al wat reacties en bemoedigende woorden geplaatst zijn, waarvoor ik jullie hartelijk dank.

Voor vandaag voorspelt men wat stapelwolken en maximum 17 graden. Iets minder dan de vorige dagen. Het belangrijkste voor mij is dat het droog blijft. Voor zaterdag voorspelt men heel wat regen. We zien en voelen het wel.

Ook vandaag weet ik niet waar ik halt ga houden. Het hangt van heel wat factoren af. Zoals daar zijn : mijn voeten. Tot hiertoe geen enkel probleem te melden met mijn voeten, noch met iets anders. Ik heb hier anders al andere voetjes gezien. Vraag me soms af hoe men op sommige voeten nog kan lopen. Alles gaat super met mij. Hout vasthouden!

07u.45 Heb mijn ontbijt reeds genuttigd en vertrek nu onder een donker wolkendek in de schemering naar.....?

De N-120 naar Burgos zal vanaf vandaag regelmatig aan onze zijde zijn wat de wandelingen iets minder aangenaam zal maken als de afgelopen dagen.

We lopen nog steeds door de Rioja maar de wijngaarden zijn zogoed als verdwenen. In plaats daarvan lopen we precies door Haspengouw. Graanvelden, bieten, aardappelen en ook wel zonnebloemen hebben de bovenhand genomen.

09u.15. Cirueña een zielloos nieuw aangelegd dorp snel doorlopen, word er niet goed van net als een Nieuw-Zeelandse die me aanspreekt om te vragen wat ik er van vind. Gelukkig delen we dezelfde menig. Architecturaal een voorbeeld van hoe het niet moet.

10u45 Santo Domingo de la Calzada. Bezoek de prachtige kathedraal met kippenhok. Voor zij die geïnteresseerd zijn in de geweldige legende google maar eens of ik vertel het je later wel.

Twee bocadillos con jamon, een ccl en we kunnen verder naar het volgende stadje. Het is frisje vandaag. Het blijft zwaar overtrokken maar droog. Dat is ook al wat.

13u.30 Grañon Kleine dorpjes waar weinig te beleven valt. Het blijft ondanks de altijd aanwezige N-120 een aangename tocht. Hier loopt ik John Kim een Zuid-Koreaan weer tegen het lijf. Ik ontmoette hem gisteren net voor Nejera.

14u45 Redecilla del Camino bekend om zijn bijzondere doopvont. Alleen een probleem : de kerk is zoals velen gesloten.

16u.30 Villamayor Hier was ik van plan, net als Jonh Kim, te overnachten in de albergue. Maar er is een probleempje! Gesloten wegens ontsmetting. Ook een Italiaans meisje wilde hier overnachten maar dat zal nu niet lukken. Er is maar één optie en dat is 6 km verder gaan naar Belorado. Voor de Italiaanse Marisa stort de wereld in. Haar voeten staan vol met blaren en is doodop. Kim en ik moedigen haar aan om verder te lopen.

17.30 aangekomen net voor Belorado na 38 km. Gelukkig is de albergue hier niet gesloten. Er wordt nog een pelgrimsmenu gegeten, kleren gewassen, en vlug naar bed. Het was een vermoeiende dag. Ik ga waarschijnlijk goed slapen deze nacht. Tot morgen.

Geen opmerkingen: