zondag 26 september 2010

Zon 26/09/2010

Pelgrimsmenu gisterenavond. In het dorpscafé lekker gegeten samen met 2 Italianen een Canadees en 30 Spanjaarden die rokend en drinkend veel lawaai maakten maar gelukkig niet aan onze tafel zaten.

Op het menu; lekkere soep, een slaatje, een rundsstoofpotje en als dessert een kaasschoteltje en twee flessen ijskoude rode wijn. Onder ons vieren zitten kletsen als oude wijven, zodat we bijna te laat terug waren, want om tien uur de boeken dicht, deur op slot in de albergue.

Gisteren even voor Obanas de eerste wijngaarden tegengekomen. Voorbode van de Rioja. Dat wordt genieten van lekkere wijn de komende dagen.

Wat me ook opvalt is hoe dodelijk de camino wel kan zijn. Sinds mijn vertrek enkele dagen geleden al verschillende kruisjes tegen gekomen als herdenking aan zij die er het leven bij lieten.Gisteren op weg naar Alto de Perdon dat van een Belg tegengekomen. Dan word je wel even stil en indachtig. Het geeft je een raar gevoel en je denk wel even na!

07u.00 we beginnen eraan Ontbijt voor 3 euro 08u.00 we zij op weg samen met donkere wolken boven mijn hoofd maar aan de horizon een blauwe hemel en de zon. Optimistisch zijn!

09u.00 Puente la Reina Zoals de naam van het plaatsje al laat vermoeden is deze stad bekend om zijn karakteristieke Romaanse brug met zes bogen uit de 11e eeuw. Hoeveel pelgrims zullen hier niet voor mij zijn overgelopen.

10u.00 Mañeru Hoera 100 km op de teller. 680 te gaan.

11u.30 Lorca Het gaat traag vandaag. Moet me ook niet haasten. Bruno liep me voorbij. Nog een babbel gedaan waarna hij vertrok. Zal onze rijzige Let waarschijnlijk niet meer tegenkomen want ik doe het twee dagen rustig aan. Ik wil absoluut stoppen in Los Arcos waar het Vlaams Genootschap van Santiago de Compostela de albergue Isaac open houdt. Moest ik er vandaag in één ruk naartoe lopen zouden dan meer dan 45 km zijn. Teveel van het goede. Ik doe het in twee dagen

13u.30 Villatuerta Net voor Estella, één van de pareltjes op de camino. Ik stop hier na ongeveer 22 km. In Estella zal het veel te druk zijn. Hier in een fantastische albergue voor 30 pelgrims zit ik nu heel alleen. Kook me eigen potje met wat er te vinden is in de keuken, geef een donatievo (5 euro) voor het eten en 4 euro voor een fles rode wijn. Was vergeten dat het zondag was en winkels gesloten. Voor een restaurant was ik net iets te ver lopen. In de keuken lagen alle ingrediënten om een slaatje als voorgerecht, een ratatouille met pasta als hoofdschotel en stuk meloen als dessert te maken. Hierna nog een cappuccino uit de automaat en ik kan eens lekker vroeg gaan slapen.

Ook gedaan vandaag : Zondag wasdag!

Morgen 26 km richting de Vlaamse albergue. Tot morgen Geert

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ben ongelofelijk fier dat het allemaal al zo goed gaat.
Ik hoop dat de rest van je wandelingen even goed gaan gaan.
Leuk dat je al wat mensen hebt leren kennen om je avond mee door te komen.
Wij zijn nu met drie expeditie Robinson aan het kijken en kruipen subiet ons bedje in.
Laat maar snel weer iets weten!!

Dikke kus je dochter!!