vrijdag 24 september 2010

Vr 24/09/2010

Van Roncesvalles naar Trinidad de Arre

Zes uur, licht gaat zachtjes aan, klassieke muziek weergalmt door de zaal met 118 pelgrims.

Pelgrim Geert was 10 minuten vroeger opgestaan zodoende moest ik niet moest aanschuiven aan het toilet en wasbak.

06u.45 en Roncesvalles lag achter mij in het donker. Met de eersten op pad, heeft als gevolg dat ik bijna de ganse dag alleen heb gewandeld. Na 3 km. In Burguete mijn eerste Café Con Leche met croissant genuttigd op Spaanse bodem en dit voor slechts 2,30 euro.

Vandaag moest volgens mijn gids één van de mooiste etappes van de camino Frances worden. Ik kan er nog maar twee vergelijken maar die over de Pyreneeën beviel met net iets beter. Het was vooral lopen door de bossen van Navarra. Mooie paden die schuilgaan onder een bladerendak. Het was vandaag wel nodig om dat dak boven mijn hoofd te hebben want de regen was ook op de afspraak.

's Middags in Zubiri "pan, chorizo en tomate" gekocht als middagmaal. Ik kan u verzekeren dat het smaakte. Zoals u kan lezen ik ken reeds een paar Spaanse worden. Drinken langs de camino is geen enkel probleem. Fuente hier fuente daar. Vandaag wel 4 liter water gedronken en het was nog niet zo warm.

35 km heb ik vandaag gelopen. Dat zijn er 10 boven mijn gemiddelde maar morgen staat Pamplona op het programma waardoor ik wat tijd en km. zal moeten inleveren.

Vandaag verblijf ik in Trinidad de Arre even voor Pamplona. De albergue is er eentje om in te lijsten. Zeer net, keuken met alles erop en eraan, wasmachine, alleen geen internet. Voor zij die de camino plannen, een aanrader. Nu ga ik naar de supermarkt om avondeten in te kopen. Wat de dag van morgen brengt is het minste van mijn zorgen. We zien het wel. Zo moet een camino zijn, zonder zorgen. Tot morgen Geert

Geen opmerkingen: