maandag 27 september 2010

Ma 27/09/2010

07u.00 We trekken ons op gang. Zeer slecht geslapen. Hoe het komt? Ik weet het niet. Nog nooit problemen gehad met slapen. Lig hier uren wakker, draaien en keren. Maar het is tot op heden mijn enige probleem. Zal wel beteren met de kilometers.

Vandaag niet aanschuiven. Vier wc's, vier douches en vier wastafels voor mij alleen. Caminoluxe noemt men dat!

08u20 We zijn vertrokken voor een tocht van 26 km richting Los Arcos waar het Vlaams genootschap van Santiago de Compostela de albergue onderhoudt. Het is frisjes maar er zijn geen donkere wolken zoals de vorige dagen.

Estella Volgens mijn gids een pareltje op de camino. Wat mij betreft een valse parel. Goed dat ik gisteren even voor Estella stopte, waar ik volop kon genieten van de rust in m'n eentje.

10u.00 Vertrokken uit Estella na een lekker broodje tortilla (omelet) a la patatas en een café con leche.

Bodegas Irache. Hier stroomt er gratis wijn uit de muur. Alleen niet als ik een glaasje wil tappen. Geen wijn vandaag, het vat zal af zijn! Koop me deze avond een lekkere fles rode wijn.

Geen wijn! Dan maar in één ruk naar Los Arcos. Er resten me nog een 18 km met een gezapige klim en samen met Denis Belanger uit Montréal Quebec die al op weg is vanaf Le Puy in Frankrijk.

Aangekomen 14u.55 Menu del dia gegeten voor de kerk van Los Arcos (een echte parel van een kerk). Het menu doorgespoeld met 2 cañas (cervesa van 0,5l)

Vandaag was het zalig wandelen. 22 Graden, heerlijk briesje, blauwe hemel en een prachtig landschap. Je neemt wat Toscanië wat Umbrië gooit het in een zak, eens goed schudden en het landschap van vandaag, na het wegnemen van de cipressen, heb je voor ogen. Voor zij die het niet voor ogen hebben, werk van maken.

Albergue Isaac van het Vlaams genootschap van Santiago de Compostela is zeer basic met wat ik gewoon ben. Lig wel op een kamer van vier : met een Italiaans koppel uit Torino en een Fransman uit Bergerac.

Morgen op naar Logrño en de Rioja. Het is hier koud aan't worden op het terras , ik zoek een warmer plaatsjes op ergens binnen om wat te eten. Tot morgen Geert

Geen opmerkingen: