maandag 20 september 2010

Storm voor de stilte.

Storm voor de stilte.

Het is al een tijdje geleden dat ik nog iets op mijn blog heb geschreven. Maar dit is simpel te verklaren. Werken tot de laatste dag, conditie onderhouden, rugzak pakken, terugreis plannen, bij het straatfeest helpen, feestje hier, feestje daar, naar het voetbal gaan.... maar zeker niet te vergeten "als goede pelgrim afscheid nemen".

Eenendertig witte rozen voor mijn vrouw, die het me gunt (eentje voor elke dag dat ik er niet ben). Op restaurant met vrouw en kinderen om afscheid te nemen. Ook ik heb een cadeautje gekregen om mee te nemen. Mijn vrouw en kinderen hebben dit cadeau bedachtzaam uitgekozen. Het moest mee tijdens mijn camino, dus moest het zeer licht zijn.

Nog twee maal slapen en ik kan aan men eerste camino beginnen. Alles is gepakt, alles staat klaar. Hoeveel de rugzak weegt? hoor ik u denken. Het antwoord op de hamvraag van elke pelgrim is 11,2 kg. Met wandelstokken, wat eten, en 1 liter water. Op het laatste ogenblik toch maar beslist om een extra warme trui en slaapmatje mee te nemen (800 gr.extra) . De laatste week van mijn tocht loop ik een paar dagen tussen 800 en 1500 meter boven zeespiegel. Ik veronderstel dat het op die hoogte half oktober al wel eens frisjes kan zijn, vandaar die extra trui.

Tijd om af te sluiten, de plicht roept. Ik ga werken. Groetjes. Geert.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Suggestie voor een laatste trip als voorbereiding voor je camino.
Op dinsdag te voet van Niellonstraat tot in de Hel van Staayen. Je hoeft enkel je sjaal (230 g) en wat bonnetjes (7 g) mee te zeulen. De terugtocht moet je niet tevoet doen, Fifan en ik brengen je wel naar huis!!

Greetz!!

Anoniem zei

Hallo Geert,
Ik stapte een paar uurtjes met je mee op de trainingswandeling van 12/9/10 in Tongerlo.Chapeau voor wat je gaat presteren,ik duim voor "aangename" omstandigheden tijdens je camino en volg je alvast op de voet. Veel succes en moed.
Jan Crijns, Holsbeek