zaterdag 25 september 2010

Zat 25/09/2010

Zat 25/09/2010

08u.20 We beginnen aan onze 3e tocht. Waar ze mij gaat brengen zien we straks wel. 4 km stappen en ik sta in Pamplona. Daar wat monumenten bezoeken en dan verder richting ons doel.

Eerst nog afscheid genomen van Bruno de Let. Gisterenavond met bewondering naar zijn verhalen geluisterd. Gaat van Letland naar Compostela. Ik voelde me plots een salonpelgrim. Hieronder zijn blog. www.Bruno.blogs.lv

09u.45 Zit in kathedraal van Pamplona in de mis met zes gelovigen waarvan 2 pelgrims. Zij die de mis opdragen zijn duidelijk in de meerderheid. Ik schat dat ze met 15 zijn. Wel indrukwekkend als men op de orgel begint te spelen en de heren beginnen te zingen. Kippenvel! Communie ontvangen. Kaarsje laten branden. Word ik een echte pelgrim? Na de mis kloostergang en museum bezocht.

11u.20 Net Plazza del Torres bezocht en zit nu in cafe Iruña te genieten van een café con letche en twee bocadillos. Café Iruña was een van de favoriete stekjes van Hemingway. Ik had geluk hij was er ook en nodigde mij uit voor una (zie foto). Druk, druk, druk, genieten, genieten.... Moet vertrekken want de zon komt er door.

Nog even langs de overdekte markt gegaan waar het water uit mijn mond liep en mijn kookfantasie op hol sloeg.

Aan het Ayuntamiento foto's bekeken van de van stierenloop. Deze vertrekt hier aan het gemeentehuis. Gelukkig niet vandaag alhoewel er waren wel festiviteiten met een reuzenstoet en natuurlijk veel lawaai. Volgens mij een feestdag voor de kinderen.

12u.00 Vertrokken uit Pamplona en ben om 17u.00 toegekomen in Obanas en dorp waar het ook feest is. Ik schat dat ik vandaag met Pamplona erbij ongeveer 30 km heb gewandeld. 5 naar Pamplona 3 in Pamplona 10 omhoog naar Alto del Perdon en 10 tot Obanas waar ik nu in een café met veel lawaai mijn verslag aan het maken ben.

Heb vandaag enkel buien over me gehad, maar al bij al viel het wel mee.

De albergue valt ook vandaag weer mee. Niet teveel volk en proper.

Ga nu afsluiten wat ga op zoek naar een pelgrimsmenu.

Geen problemen te melden. Heb reeds 20 km voorsprong op mijn schema. Kan al eens tegen een stootje. Tot morgen Geert

Geen opmerkingen: