woensdag 28 september 2011

Terug in Sevilla

Woensdag 28 september 2011 Een ritje van 130 kilometer, langs de grote wegen vandaag en we staan aan het Romeins theater van Itálica in Santiponce, even buiten Sevilla. Spijtig dat het potdicht is. Door het hekwerk zien we wel een paar arbeider werken die het theater wat beter aan het uitgraven zijn denk ik. Het zal voor een andere keer zijn. Dan maar naar de grote site van de oude stad Itálica. Een meevaller is dat we voor de eerste keer niets moeten betalen. Inwoners van de Europese gemeenschap mogen gratis binnen. Deze site mag je als pelgrim niet overslaan, maar ik loop hier morgen rustig voorbij richting Guillena.


Vandaag stond er niet veel op het programma. In de vroege namiddag zijn we iets gaan eten en daarna is Linda wat gaan zonnen op het prachtige dakterras van ons apartementje met zicht op de kathedraal. Ik ben een paar uurtjes siësta gaan inhalen, want zo een weekje Andalusië kruipt in de kleren. Deze avond alles klaarzetten en morgenvroeg, vroeg op pad. Het zal zo een beetje mijn vast stramien zijn de komende weken want als ik de weersvoorspellingen mag geloven blijft het hier rustig verder kabbelen met dat prachtige weer. Temperaturen van net boven de dertig graden, ietsje te veel naar mijn mening, maar het kon slechter zijn, veel slechter.


Deze avond maken we er nog een gezellige avond van en morgenvroeg begin ik aan mijn nieuwe uitdaging. ik hoop u regelmatig een verslag en wat foto's te kunnen doorsturen. Het zal ervan afhangen ik den wifi regelmatig in de Spaanse pampa's tegenkom. We maken het wel allemaal mee. Wij gaan er nog een gezellige avond van maken. Tot een volgende Geert en Linda.


Posted using BlogPress from my iPad. Lukt het niet een reactie te plaatsen via de blog, stuur dan gewoon een mailtje naar: geertopweg@scarlet.be

Location:Calle Florentín,Sevilla,Spanje

1 opmerking:

Niko zei

Geert,
Veel succes ! Ik volg bijna dagelijks op computer (je blog is ingesteld als startpagina iedere keer safari opstart).

Linda,
Geniet nog van de vakantie en laat de hitte maar ginder, hier is het ook zomer.

gr, Niko