dinsdag 27 september 2011

Granada

Maandag 26 september 2011. Vandaag staan er heel wat kilometers op onze teller. Een kwestie van getraind aan mijn Via de la Plata te kunnen beginnen. Het was ook warm vandaag, heel warm! 36 Graden zag ik op zeker ogenblik een thermometer aangeven. Als ik de voorspellingen mag geloven moet ik me geen zorgen maken over het weer tijdens de eerste week van mijn camino. Het blijft prachtig weer hier in Zuid- Spanje met temperaturen net boven de dertig graden.


Deze morgen waren we reeds om 09.30u. na een stevig ontbijt op pad. Eerst hebben we de Capillla Real en de kathedraal bezocht. Rond de middag zijn we dan aan de klim naar het Alhambra begonnen. Aan de kassa's was het even schrikken toe we de rij zagen die er stond aan te schuiven. Gelukkig hadden wij onze tickets besteld via internet en konden deze gewoon afhalen aan de ticketautomaat, waar niemand stond aan te schuiven.


Omdat onze kaartjes, namiddag kaartjes waren, mochten we voor twee uur nergens binnen. Dan maar wat rondkuieren en een grondige studie maken van het grondplan. Om twee uur moesten we het Nasrid Palaces binnen (zo staat het op de tickets) en dan ben je vertrokken voor een wandelingetje van ongeveer vier uren als je tenminste alles wilt bezoeken. Ik had onmiddellijk een Ikea-gevoel in het Nasrid Palacess, slangetje volgen zodat niets mist. Vier uur later ben je dan totaal uitgeput helemaal rond met je bezoek. Ik vraag me wel af, hoe je, jezelf hier zult voelen in de hete maanden juli en augustus bij temperaturen van meer dan veertig graden?


Morgen een rustige dag, dat hoop ik alleszins. We verkennen de streek een beetje en overnachten in Ronda.


Tot een volgende. Linda en Geert. Posted using BlogPress from my iPad Lukt het niet een reactie te plaatsen via de blog, stuur dan gewoon een mailtje naar: geertopweg@scarlet.be

Location:Acera del Darro,Granada,Spanje

Geen opmerkingen: