donderdag 22 september 2011

Aangekomen in Sevilla

Nu al aangekomen in Sevilla? Geen paniek ! Het berichtje hiervoor, waar ik mijn nieuwe pelgrimstocht in aankondigde is niet verkeerd De startdatum 29/09/2011 klop als een bus. Wat doet hij nu reeds in Sevilla hoor ik de meest lezers onder jullie denken. 'k Zal het even verduidelijken. Ik ben hier niet alleen toegekomen in Sevilla. Verleden jaar na mijn eerste camino was mijn vrouw Linda mij komen halen in Santiago de Compstela en dit jaar komt ze mij uitwuiven in Sevilla maar eerst gaan we samen een weekje genieten van Andalusië. De heenreis gisteren is vlekkeloos verlopen. Trein- en busreis naar de luchthaven van Charleroi, vlucht en transfer naar het hotel hier in Sevilla, alles volgens plan. Alleen bij aankomst aan het appartementje getuige van een kleine botsing tussen een Porsche en paard met koets, waarbij het paard tegen de vlakte ging. (het was dus een ongelukje tussen twee paardjes) Was me dat even schrikken en onmiddellijk kunnen genieten van een zuiderse temperamentvolle discussie. Wij zijn hier om halfacht 's avonds toegekomen en hebben reeds kunnen genieten op een terrasje van de Zuid-Spaanse sfeer. Wat een aangename temperatuur hier, en de voorspellingen voor de komende dagen zien er veelbelovend uit. We logeren hier vlak bij de kathedraal en heb de pastoor, of welke titel deze geestelijke ook droeg, maar die toevallig iemand naar buiten liet, onmiddellijk aangesproken en gevraagd waar in de kathedraal men een stempel kon krijgen. Imprimir un sello por favor, sprak ik de man aan in mijn vloeiend Spaans. Eerst antwoordde hij no, no ... Even nadenken... Si, si en weg was hij met mijn credencial. Geduldig enkele minuten wachten en jawel de eerste stempel in mijn stempelboekje was een feit. Morgen en overmorgen bezoeken we Sevilla, huren dan een auto en rijden richting Cordoba, Granada, Ronda... Als ik wat tijd kan vinden, zal ik een verslagje over de eerste dagen posten, maar genieten van Andalusië samen met het vrouwtje heeft deze week voorrang. Volgende week tijdens mijn tocht, tijd genoeg om verslagjes te maken. Tot een volgende Geert en Linda


Posted using BlogPress from my iPad Lukt het niet een reactie te plaatsen via de blog, stuur dan gewoon een mailtje naar: geertopweg@scarlet.be

Location:Calle Hernando Colón,Sevilla,Spanje

Geen opmerkingen: