maandag 30 augustus 2010

Zaterdag 28/08/2010

Langs de oevers van de Dijle.
Vandaag werden we om vier uur in Begijnendijk verwacht bij het nichtje van mij vrouw voor een bbq. Hiervan maak ik dankbaar gebruik om met volledige pelgrimsuitrusting vanuit Mechelen, er te voet naar toe te trekken langs de Dijle. Eerst vanuit Mortsel-Deurnesteenweg de trein genomen tot Mechelen-Nekkerspoel. Om 8u.40 kon ik onder een stralende blauwe hemel aan mijn 30 km beginnen. Ik was nog maar een goed uurtje aan het stappen of de eerste donkere wolken met een lekker onweertje erin dreigden om er een sappige wandeling van te maken. Gelukkig dreef deze verfrissing langs mij door zodoende ik lekker droog bleef. Ik heb eerder dit jaar mijn regenkleding al ruimschoots kunnen testen tijdens onze "zomervakantie" in het kleddernatte Schotland. Vandaag ook een heel stuk met mijn wandelstokken gestapt. Met ongeveer 11 kg op mijn rug is wandelen met stokken iets minder zwaar voor de onderste ledematen. Men zegt dat de armen ongeveer 17% belasting overnemen en mijn gevoel van vandaag kan dat alleen maar bevestigen. Voor de rest een aangename trainingsdag gehad en zonder problemen rond 15u.30 aangekomen in Begijnendijk. Om er een echt caminoweekend van te maken, ben ik er met goedkeuren van gastvrouw en gastheer blijven slapen, om de volgende dag de omgekeerde beweging te maken langs de oevers van de Dijle. Na een lekkere en gezellige bbq in mijn slaapzak op mijn luchtmatrasje gekropen en zalig in slaap gevallen. Tot morgen Geert
Donkere wolken! Gelukkig trekken ze langs mij door
Dach-Meisjes op de BBQ !!!

Geen opmerkingen: