zondag 22 augustus 2010

Aftellen en voorbereiden. Het begint te kriebelen.



Mijn gevoel zegt me dat ik er klaar voor ben.
Doch, ik zal nog ruim een maand moeten wachten voordat ik aan mijn camino kan beginnen. Voor 22 september vertrekken was niet haalbaar, er moet ook gewerkt worden nietwaar.
Gisteren mijn paklijst gemaakt aan de hand van andere lijsten. De beste raad die ik hierop terugvond was "al wat je thuislaat is meegenomen", zo spaar je natuurlijk gewicht. Je kan mijn paklijst hierboven op een tab-blad terugvinden. 
Dit week-end na ruim 60 km gewandeld te hebben toch maar besloten om nieuwe schoenen te gaan kopen. MEINDL's Nebraska Mid XCS zullen mijn reismaatjes worden. Mijn eerste gevoel , tijdens mijn dagelijkse wandeling van 10 km van en naar het werk in het Centraal Station van Antwerpen was fantastisch. Zeer soepele schoen geeft een perfecte steun, prima demping en ze zijn ook zeer licht. Na 30 km zeer tevreden van mijn nieuwe schoentjes.
Begin deze week ook nog even langs de huisarts gelopen om wat goede raad en de nodige medicatie te laten voorschrijven. Volgens ervaren pelgrims is het niet nodig om veel medicatie mee te nemen. Er zijn voldoende apothekers  langs de route en een pelgrim kan zeer veel verkrijgen zonder voorschrift. Wat ik ook nog moet doen is even op controle gaan bij de tandarts want tandpijn op de camino, nee! liever niet.
Tot later
Geert

Geen opmerkingen: